Sunca semiafumata, fara sare

   Venind sezonul rece mi-am propus sa fac un experiment,( normal,  ca si pofta e mare :)  ), tinand cont ca mezelurile sunt interzise persoanelor care sunt nevoite sa tina un regim alimentar hiposodat. Asadar m-am pus pe experimentat (evident, eu cu indicatiile si mama cu munca :) ).
   Rezultatul a fost unul senzational si de aceea vreau sa vi-l impartasesc si voua.

Ingrediente:

0,5 kg sunca (sau burta de porc)
0.5L bors proaspat,
2 foi de dafin,
5-6 boabe piper,
cimbru, nucsoara,
boia dulce sau iute
usturoi granulat
condimente pentru friptura Kotanyi

Mod de preparare:

De preferat sa va apucati de prepararea suncii dimineata devreme.
Sunca se taie felii subtiri de circa 2-3 cm. Se prind bucatile cu scobitori sau se leaga cu o ata mai groasa pentru a nu se desprinde.
Se pune la fiert in bors , impreuna cu foile de dafin, piperul, cimbrul , condimentele de friptura si un praf de nucsoara (se poate si fara) si se lasa la fiert cam 20 de minute.
Se scoate sunca si se unge cu un amestec de boia si usturoi granulat. Se intinde pe toata suprafata si se lasa la scurs pe balcon sau unde aveti posibilitatea cel putin 8 ore.
Dupa acest timp (dupa posibilitati) afumati sunca 15-20 de minute si lasati-o la aer inca 2-3 ore.
Eu am avut o cutie de metal , mai inalta, cu un volum de 10L in care am ars doua bucatele mici de lemn, am pus deasupra un gratar de la cuptorul cu microunde si apoi capacul cutiei. Nu trebuie cine stie ce tehnologie , ci doar putina imaginatie si evident spatiu. Puteti face acest lucru si afara, tinand cont ca nu dureaza mult.

Acum o puteti impacheta intr-o folie de aluminiu si bagati-o in frigider.

Este DELICIOASA !!!

Niciun comentariu: